Saturday, August 13, 2011

I smile

Assalamualaikum Smile

pejam celik pejam celik eh da almost separuh bulan dah puasa kan? hah terkejut kau..haha tak percaya? kena percaya la jugak. suka gila pasal walaupun dah almost half month puasa, tapi taklah rasa penat tahap gaban. tipu lah tak penat kan, letih ada lah. haha letih dengan penat tu macam lain pulak kan ;p

semalam another tiring day yang ntah aku tak tau apa yang penat sangat ntah. padahal pagi tu dah la terskip satu klas. cehh tak senonoh betul kau ni, yelah lupa set alarm, Daus pulak dah balik hari khamis. Memang lumrah aku la tu kalau takde orang nak kejut memang ke laut lah jawabnya. haha. then text madam cakap sorry and nasib baik madam tak marah. phewww~

then rushing to medical microbe class yang memang aku senang paham tu. hah takdenye. rasa macam satu apa pun tak masuk. malang malang. huhu. sebenarnya otak dah melilau-lilau fikir nak balik dah. teehee..bukan balik rumah pun, tapi balik melaka, my second home. rumah kawan-kawan sekolah aku dulu lah :D tapi before balik tu jumpa Cik Fa untuk settle pasal dinner PEERS and Cik Fara untuk settle pasal upcoming JPK programme, Minggu Istiqamah Merdeka. yeah ada yang kata ‘naufal, kau tamak sangat’. tapi sebenarnya taklah, jawatan is nothing for me, tapi aku rasa aku mampu buat semua tu. hah tak sedar diri dah melonglai dah ni. kih3.

after jumaat packing-packing barang, kemas bilik semua laju-laju pasal balik melaka nak tumpang housemate aku je, fadh. thanks a lot fadh! kalau tak, puas lah aku kena menapak pegi Pilah, then naik bas pergi Tampin pulak lepas tu lompat pegi Melaka Sentral pulak. brrrr~

sampai Melaka around pukul 5, although tumpang kereta orang tapi ntah kenapa aku yang penat. haha. isyy banyak merungut penat betul la kan? heheh. then after solat kawan-kawan aku datang amek kat Bazaar Ramadhan Taman Cempaka. ouh teringat zaman sekolah dulu selalu pergi sini. jauh sangatlah beza dengan bazaar pilah, sini lagi ada macam-macam and menarik dan paling penting harga berpatutan.

okay actually Chin da reserve seat untuk bukak puasa kat Hotel Naza Talyya Melaka. ala, hotel sama syarikat dengan kereta Naza tu. but before that singgah Sungai Melaka sementara tunggu time nak berbuka. hahah takde motif pun pergi Sungai Melaka tu. hihi.

best sangat dapat buka puasa dengan dorang ni, although 6 orang je ada. hmm kalau semua ada lagi best ;)  kat hotel tu ada persembahan marhaban Maulud Dibai’e untuk bulan puasa ni. haha comel gila tengok budak-budak tu. tapi sebenarnya takdelah hayati sangat marhaban tu pasal masing-masing dah sibuk nak melahap berbuka dah. haha. aku rasa meja kitorang je yang amek buffet macam orang tak sedar diri. bak kata kawan aku, “kau bayar sama je macam orang lain kat sini, buat apa nak malu”. haha betul la tu. menu dia ok la, pasal ada ketam ;p

12082011446-1

makanan 1st round..haha

after solat semua pergi Dataran Pahlawan, pusing-pusing melaka takde sebab then lapar balik. hah bagus lah tu. heheh. balik rumah kawan aku ni tiba-tiba adik dia yang kecik tu tegur aku ‘POCOYO’. haha nama lama fesbuk tu weh. ingat lagi ek. comel je..haha.

thanks to those who make my day Open-mouthed smile

 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails