Monday, February 7, 2011

Bersejuk di Cameron Highland

Assalamualaikum! okeh dalam entri yang lepas aku da bawak korang semua jalan-jalan kat Sungai Klah Hot Sping Park kan, so kali ni dari tempat yang panas, kita ke tempat yang sejuk pulak. hehe. *eh blog ni dah macam blog pelancongan pulak aku rasa. haha.* Lepas je mandi-manda rendam kaki kat Sungai Klah tu, petang tu stret kitorang sume gerak ke rumah Cameron Diaz Cameron Highlands pulak. elok la tu, dari kolam air panas, ke tanah tinggi yang sejuk pulak kan. ala, kalau ikutkan Genting Highlands lagi sejuk, Cameron ni kira sejuk berpada-pada sikit la. Kitorang sampai kat Cameron ni dah malam, ingatkan nak pergi Pasar Malam Brinchang tuh, tapi hujan la pulak, so malam tuh just jalan-jalan dekat area Tanah Rata tu je la.

Pagi esoknya kitorang pergi Big Red Strawberry Farm, Cameron Bharat Tea Plantation, Pasar Kea Farm dan mana lagi ntah, aku pun lupa. haha. Tapi serious aku pening bila pergi mana-mana nampak semua benda berkenaan strawberi. Bantal strawberi, patung strawberi, keychain strawberi, bookmark strawberi, poster strawberi, pensel strawberi, arghh letih la nak list kan..senang kata semua sourvenir seboleh-bolehnya nak di’strawberi’kan. haha.

001

geli pulak bila aku tengok strawberi ni hijau. tapi bila dah masak, semua masuk mulut jugak..haha

002

haha..aku suka kaktus yang nih. atas dia macam ada jagung =)

007

ni kaktus yang family aku beli. saja tengok orang lain beli, aku pun tak nak kalah jugak..haha.

003

geram giler tengok salad-salad nih. rasa nak makan kat situ terus. hehe.

004

ni kat mana ea? Rose farm kot, lupa daa..bunga apa pon aku tatau..

005

aku rasa kalau main hide and seek kat sini macam best jek. baru mencabar sikit =p

006

yea..aku terfikir berapa ramaila pekerja dia nak memetik daun-daun the tu tiap-tiap pagi. luas gila kot!

aku rasa penduduk Cameron Highlands ni semuanya vegetarian kot. haha. pasal pegi mana-mana pun mesti jumpa sayur jek. Salad, kobis, cendawan, tomato, jagung susu, ubi keledek, brokoli and of course la, strawberi. heheh. Habis semua tu mak aku borong. So maybe minggu ni family aku pon jadi vegetarian la kot pasal stok sayur ada banyak. haha.

aku rasa paling menarik kat Cameron Highlands ni adalah penduduk dia. semua ramah-ramah kot! aku tanya sepatah, jawapannya bukan main panjang lebar lagi. siap bagi macam-macam tips lagi. bagus betul orang kat sini, nak tawar harga pun senang. hehe. tu la yang paling penting! berjimat-cermat amalan mulia ^_^

okay dah dah..tinggalkan pasal cuti nih. lepas ni ada berlambak-lambak assignment, test dan quiz menanti. haih~nasib seorang student kan. bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian (ni kalau karangan SPM mesti boleh dapat A pasal ada peribahasa..haha). selamat kembali dari cuti! wassalam..

nota sejuk di cameron: pokok teh tu dari jauh je nampak cantik, bila dekat, heh, macam pokok yang ada dekat tengah-tengah divider jalan tu je..haha

 

4 comments:

baincardin said...

Kt cameron mmg byk tempat boleh shoot gmbar byk2.

Wan Ahmad Izudean said...

seriously ur pics are amazing...
will be needing ur guide then!

asyfiqaz said...

@baincardin
yup! cantik dan penuh dengan strawberi..
*pening..haha

asyfiqaz said...

@Wan Ahmad Izudean
hehe..gambar guna handset je ni..
edit jek lebih =p
thnks 4 ur visit!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails