Friday, October 15, 2010

macam pokok kelapa la 'dia' ni

assalamualaikum semua..salam hari jumaat hari mulia :D
dulu aku teringat, kalau time karangan sekolah rendah, cikgu yang ajar penulisan (Bahasa Melayu) akan tak bosan-bosan suruh anak murid dia buat karangan yang samaaaa je tiap-tiap tahun and antara yang paling bosan nak dengar is 'buat satu karangan yang bertajuk : Keguanaan Pokok Kelapa'..urgghh..nak muntah hijau da dengar tuh..tapi tu realiti tau, pasal sampai ke harini pun, adik aku yang sekolah rendah tu pun akan tanya aku, "abang, apa lagi kegunaan pokok kelapa?"..bila aku tanya "buat apa nak tau?"..and jawapan seperti disangka, "cikgu suruh buat karangan"..bosan..bosan..dah tahun 2010 la ni..suruh la buat karangan kegunaan buah naga ke..hahaha..ok juz kidding..

haa, cakap pasal kegunaan pokok kelapa ni an, tadi aku saja je lah dok men'google' tak tentu hala, then teett..terjumpa la pulak gambar ni..aku jumpa benda ni dekat blog Oh!Islam.. wow~speechless aku..ingatkan pokok kelapa je yang ada seribu satu guna tapi rupanya ada haiwan lain lagi yang boleh bersaing dengan pokok kelapa ek..itulah babi or lebih baik khimzir or swine or pig or whatsoever...hurmm..lepas ni boleh la cikgu-cikgu suruh anak murid buat karangan 'Kegunaan Babi"..nauzubillah..mintak jauh..




so korang klik la kat gambar tu untuk dienlarge yer..perhati betul-betul produk-produk hasilan haiwan ni..semoga kita terhindar daripada pakai produk-produk macam ni..insyaallah~

3 comments:

HonEyBuNNy said...

salam..ish...banyaknya guna..takot la....mtk jauh la guna produk2 dr bintg neh...

asyfiqaz said...

betol2..waspada la yer..kat malaysia ni pon sekarang dah macam2..wuwwuw~

Daniel said...

betol2..waspada la yer..kat malaysia ni pon sekarang dah macam2..wuwwuw~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails