Monday, April 12, 2010

mereka langsung tak sensitif!




hurrmmm..
tetibe je aku rase amat emo dengan video ni..
statement cukup bodoh,
juz like xckup didikan agama...

cuba readers semua dengar one by one ayat2 yg dikeluarkan artis2 'hebat' ni..
dowg langsung xfikir sebelum cakap..
n dowg langsung xtakut iman dowg terbatal dengan kata2 mcm 2..


ALEEZA KASSIM:

wartawan: aleeza xnak berubah ke??
aleeza: setakat saya masih muda lagi, dan saya masih aktif dalam dunia modelling, dan aktif dalam bidang lakonan, so....so..i'm a model..i'm a model...
wartawan: suami xmarah ke pakai seksi2 ni??
aleeza: dia xmarah i pape pun..dia kate, dia tahu dia punye wife akan ada masa nanti akan sama2 berubah..


TIZ ZAQYAH:


tiz: seksi?? wow nice...
wartawan: xkesah ke orang kate seksi?
tiz: no, i like it! haha..


REBECCA NUR ISLAM:


wartawan: peminat kate, nama je nur islam, tapi pakai seksi..
rebecca: rebecca nur islam hanya nama yang diberi oleh ayah saya, che ahmad, dia memberi nama saya sejak dilahirkan..
wartawan: memanglah nama 2 dah diberikan sejak lahir, tapi xkan lah xrase nak tutup aurat kot??
rebecca: KENAPA SAYA NAK MENUTUP AURAT SEDANGKAN ITU BUKAN SAYA? saya rase seksi ke saya? takk..biase jer..inilah saya, inilah rebecca nur islam, MUNGKIN SATU HARI NANTI SAYA PAKAI TUDUNG...


see??
where is the sensitivity??
cakap lepas kot..
mne ak xemo..
mereka boleh persoalkan KENAPA SAYA NAK MENUTUP AURAT SEDANGKAN ITU BUKAN SAYA?
MUNGKIN SATU HARI NANTI SAYA PAKAI TUDUNG?
SEKSI KE SAYA?
I LIKE PEOPLE CALL ME SEXY??

hello??
ya ALLAH..
same2lah kite orang2 mcm ni diberi hidayah oleh allah..
inilah petanda2 akhir zaman...
cakap main langgar tnpa kira pape...
hurmmmm...
assalamualaikum...

2 comments:

HonEyBuNNy said...

btol tu...geram la dgn sikap diorg neh...ckp mcm xdk pegangan agama tau...

.:eRizAwA.: said...

ssh betul bile manusia tk lagi berpegang kt agama Allah..
agma tu hnye pd mykad je,,
tk de rse snsitif lngsung bile sebut sal agme nh..
mcm la dulu mereka2 ini tk blaja pndidikan islam..
mcm de s0rg artis tu,
dlm lak0nan bkn main baik,
pakai tdung, jge batas la k0n0nnye..
tpi luar drama,
hancur..
d0a la agr mereka kembali ke jln yg betul,
n m0ge kite2 nh sume tk jadi mcm tu..
huuu~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails